Workshops

Praktische vaardigheden

Hieronder vind je het overzicht van alle workshops op het gebied van Praktische vaardigheden.

​Lenny Klaassen
Praktische vaardigheden 1
Di 10 Apr
09:30 - 12:00
Wo 11 Apr
09:30 - 12:00
Do 12 Apr
13:00 - 15:30

Agendabeheer in Outlook

Sta versteld van de nuttige toepassingen en fantastische samenwerkmogelijkheden

Optimaal agendabeheer en het managen van je mail; een uitdaging voor jou als managementassistent. Logisch dat je er alles aan doet om Outlook zo slim mogelijk te
gebruiken. Agendabeheer wordt een fluitje van een cent en afspraken worden minder snel verzet door een betere planning en optimaal gebruik van de digitale agenda.

DIT LEER JE:

  • Echt snel navigeren in de agenda
  • Willekeurige data bij elkaar in beeld en tegelijk bewerken
  • Verschillende bruikbare manieren om naar je afspraken te kijken
  • Agendaopties optimaal benutten
  • Categorieën nuttig leren gebruiken
  • Vergaderdossiers in je agenda
  • Eigen taken beheren en taken van collega’s of je manager volgen
  • Afspraken maken met elkaar over uniform agendabeheer

Je zit in deze workshop zelf niet achter een computer maar krijgt vanaf het scherm veel praktisch handvatten voor agendabeheer in Outlook.

 

Dick van der Boor

Dick van der Boor is een enthousiaste trainer die gespecialiseerd is in eindgebruikerstrainingen in het volledige Office-pakket (Word, Excel, Outlook, PowerPoint, enz.). Hij is universitair opgeleid en heeft een eerstegraads onderwijsbevoegdheid. Mede dankzij zijn parate kennis, jarenlange ervaring en bevlogenheid worden zijn trainingen hoog beoordeeld en als zeer nuttig en meteen toepasbaar ervaren.

Praktische vaardigheden 2
Di 10 Apr
09:30 - 12:00
Wo 11 Apr
09:30 - 12:00

Digitaal archiveren

Het maken van je eigen mappenindeling wordt een fluitje van een cent!

Digitaal archiveren begint met het maken van een overzichtelijke indeling van je mappen. Alleen dan kun je moeiteloos alle documenten van jou en je manager opbergen én direct terugvinden. Outlook is hierbij een ideaal hulpmiddel.

DIT LEER JE:

  • Hoe je een voor iedereen overzichtelijke indeling ontwerpt voor je digitaal archief
  • Aan de hand van een lijst met meer dan 40 onderwerpen die voorkomen in het archief van een willekeurige organisatie maak je groepsgewijs een classificatie

Je zit in deze workshop zelf niet achter een computer maar krijgt vanaf het scherm praktische handvatten om de mogelijkheden van digitaal archiveren ook op je eigen secretariaat toe te passen.

 

​Inge Verweij

Inge Verweij richt zich in haar trainingen op het optimaliseren van werkwijzen binnen secretariaten, met thema's als papierloos vergaderen, e-mail minderen, werken met een tablet en alles rond het Nieuwe Secretariaat.

Praktische vaardigheden 3
Di 10 Apr
09:30 - 12:00
Wo 11 Apr
13:00 - 15:30
Do 12 Apr
13:00 - 15:30

Digitaal samenwerken

Leer welke mogelijkheden er zijn

Samenwerken op afstand, in de cloud of op de server, niet of juist wel gelijktijdig… het zijn voorbeelden van nieuwe werkpatronen. Juist als assistant moet je op de hoogte te zijn en blijven van de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden op het gebied van digitaal samenwerken.

DIT LEER JE:

  • Tip en tricks voor slim digitaal samenwerken
  • De handigste samenwerktools uitgelicht: Sharepoint, Dropbox
  • Hoe behoud je overzicht in een digitale werkomgeving
  • Effectief samenwerken in een team
  • Voorwaarden voor en succesfactoren van digitaal samenwerken

Je zit in deze workshop zelf niet achter een computer maar krijgt vanaf het scherm praktische handvatten om de mogelijkheden van digitaal samenwerken ook op je eigen secretariaat toe te passen.

​Bouke van Kleef

Bouke van Kleef is een enthousiaste en ervaren trainer, workshopleider, presentator en auteur van diverse boeken op het gebied van informatiemanagement. Daarnaast is hij ook coach en consultant bij het optimaliseren van administratieve en financiële processen. Hij coacht organisaties en individuen bij het slim en effectief gebruiken van e-mail en kantoorautomatisering, zodat ze meer kunnen doen in minder tijd.

Praktische vaardigheden 4
Di 10 Apr
13:00 - 15:30
Wo 11 Apr
09:30 - 12:00

Efficiënt notuleren op de laptop

Leer wάt je moet notuleren op laptop

We notuleren tegenwoordig bijna allemaal op de laptop in Word, in Excel of met OneNote. Ook op de iPad of op een digitaal schrijfblok wordt genotuleerd. Ideaal! Maar punt blijft wel: wat voer je precies in? Wat notuleer je? Wat is van belang voor je verslag? Focus op de essentie!

Je ontvangt een usb-stick met notuleersoftware in Word die je tijdens de workshop gebruikt. Voor laptops wordt gezorgd.

DIT LEER JE:

  • Voorbereiding op vergadering
  • Juiste luisterhouding aannemen
  • Opbouw van een agendapunt herkennen
  • Notuleersoftware gebruiken
  • Essentie selecteren

 

Marjolein de Jong

Marjolein de Jong is de notuleerexpert. Ze verzorgt al jaren trainingen en workshops over het notuleren. Ze heeft er verschillende boeken over geschreven, o.a. Notuleren, zó doe je dat!.

Praktische vaardigheden 5
Di 10 Apr
09:30 - 12:00
Wo 11 Apr
09:30 - 12:00
Do 12 Apr
13:00 - 15:30

Gouden tips voor een succesvol evenement

Tips, tools en trends

Tijdens deze workshop krijg je diverse tips en tools die erop zijn gericht om efficiënter effectieve evenementen te organiseren. Daarnaast word je bijgepraat over de trends op het gebied van evenementen; what’s hot and what’s not.

De handvatten helpen je evenementen operationeel in goede banen te leiden, zodat je tijdig aan alles denkt en de foutgevoeligheid wordt beperkt. De workshop is daarnaast doorspekt met inspirerende voorbeelden uit de praktijk en diverse tips om de doelgroep écht te bereiken en het aantal aanmeldingen te verhogen.

DIT LEER JE:

  • Structuur aan te brengen in je event als project
  • Een programma samen te stellen dat de doelgroep aanspreekt en dat aansluit bij de trends van vandaag
  • Het programma te voorzien van een rode draad
  • Een draaiboek samen te stellen om de uitvoering in goede banen te leiden

 

​Lenny Klaassen

​Lenny Klaassen

Lenny Klaassen trainer/adviseur evenementenorganisatie. Ze heeft zeer veel ervaring met verschillende soorten evenementen, op tal van locaties en met uiteenlopende doelstellingen en doelgroepen. Dit resulteert in een workshop waarin alle aspecten van de organisatie van evenementen aan bod komen.

Praktische vaardigheden 6
Di 10 Apr
13:00 - 15:30
Do 12 Apr
09:30 - 12:00

Mindmappen

Geef je denkvermogen een boost

De wereld om ons heen verandert en wordt steeds sneller. Dat geldt ook voor je werk en zorgt voor onrust en een informatie-overvloed in je hoofd. Mindmappen biedt uitkomst. Het is een breinvriendelijke tool die je denkvermogen een boost geeft. Een mindmap geeft overzicht, ordening, is bijzonder breinvriendelijk én leuk om te doen!

DIT LEER JE:

  • Je hersenen (her)ontdekken
  • Verbanden leggen en associëren
  • Het wat en waarom van visuele notities maken
  • De opbouw van een mindmap
  • Voordelen: productiviteit en denkkracht
  • Toepassingen in je werk en privé

​Marenthe de Bruijne

Marenthe de Bruijne verzorgt trainingen en workshops op het gebied van creativiteit en persoonlijke vernieuwing. Zij heeft een ruime ervaring in het overdragen van vakinhoudelijke kennis naar concrete praktijksituaties.

Praktische vaardigheden 7
Di 10 Apr
13:00 - 15:30
Wo 11 Apr
13:00 - 15:30
Do 12 Apr
13:00 - 15:30

OneNote op het secretariaat

Leer hoe je sneller, slimmer, effectiever en creatiever aantekeningen maakt, bewaart en deelt

OneNote is het notitieprogramma van Microsoft. Het is met vrijwel iedere MS Office versie meegeleverd. Maar onbekend maakt onbemind, zo blijkt in de praktijk. Terwijl OneNote je ongekende mogelijkheden biedt: met OneNote heb je niet alleen een digitaal notitieblok met aantekeningen mee, maar ook je kopie vergaderstukken, checklijsten, gedachtenspinsels, en zelfs relevante (kopie) stukken/dossiers.

DIT LEER JE:

  • OneNote altijd en overal beschikbaar
  • Welke OneNote? Web, App of bureaublad applicatie?
  • Een overzicht in de structuur met secties, pagina’s en markeringen
  • Maak/lees aantekeningen op je mobiel, tablet en pc in hetzelfde notitieblok
  • Zet de agenda, notulen en de vergaderstukken in OneNote
  • Verbinding tussen OneNote en Outlook taken en agenda
  • Samenwerken in OneNote
  • En nog vele andere tips en tricks


Wil je mee doen met een laptop, tablet of mobiel zorg dan voor de workshop dat je bent aangemeld in OneDrive en met dat zelfde account ook OneNote hebt opgestart. onedrive.live.com

​Inge Verweij

Inge Verweij richt zich in haar trainingen op het optimaliseren van werkwijzen binnen secretariaten, met thema's als papierloos vergaderen, e-mail minderen, werken met een tablet en alles rond het Nieuwe Secretariaat.

Praktische vaardigheden 8
Di 10 Apr
09:30 - 12:00
Wo 11 Apr
13:00 - 15:30
Do 12 Apr
09:30 - 12:00

Praktisch aan de slag met Office 365

Bevorder de samenwerking en vergroot je productiviteit

In deze moderne en snelle tijd willen we altijd kunnen samenwerken en communiceren. De mogelijkheden van Office 365 zijn overweldigend, en vaak gericht op tools in plaats van oplossingen. In deze inspirerende workshop word je juist vanuit deze invalshoek geleerd hoe je productief werkt met Office365. Je haalt meer uit je dag, je collega’s, je secretaressepool en de samenwerking met je leidinggevende(n).

DIT LEER JE:

  • Wat is Office 365 en hoe zit dat met de cloud
  • Welke onderdelen zitten er in Office 365
  • Verwarringen van Microsoft met Office 365 en OneDrive
  • Wat is SharePoint Online (uploaden, versiebeheer)
  • Hoe werk ik samen met SharePoint
  • Co-creëren in documenten
  • OneNote Notitieblokken
  • Op afstand vergaderen met Skype voor bedrijven
  • Papierloos vergaderen met Office 365

Je zit in deze workshop zelf niet achter een computer maar krijgt handvatten om de mogelijkheden van Office365 ook op je eigen secretariaat toe te passen.

 

 

​Ed Hartskeerl

Ed Hartskeerl geeft eindgebruikerstrainingen in het volledige Office-pakket. De ruime ervaring die hij hierbij heeft opgedaan, resulteert in trainingen die door velen als efficiënt en nuttig worden ervaren.

Praktische vaardigheden 9
Wo 11 Apr
09:30 - 12:00
Do 12 Apr
13:00 - 15:30

Slim samenwerken met SharePoint

Leer slim omgaan met SharePoint zodat je effectief kunt samenwerken met collegasecretaressen en je manager(s)

Het secretariaat vervult een sleutelrol in de interne informatievoorziening. SharePoint helpt je deze rol op moderne en optimale wijze te vervullen. In deze inspiratiesessie voor eindgebruikers leer je slim omgaan met SharePoint zodat je effectief en tegelijkertijd kunt samenwerken met collegasecretaressen en je manager(s) en je gegevens altijd actueel zijn.

DIT LEER JE:

  • SharePoint; welke begrippen zijn relevant voor mij; navigeren in SharePoint
  • Document bibliotheken en cocreatie
  • Geavanceerde tips & tricks, zoals versiebeheer, metadateren en in- en uitchecken
  • Het bijhouden van teamtaken in SharePoint
  • SharePoint & Outlook-samenwerking en SharePoint & Office-integratie
  • Filteren en zoeken van je bestanden

Je zit in deze workshop niet zelf achter een computer maar krijgt handvatten om de mogelijkheden van SharePoint ook op je eigen secretariaat toe te passen.

​Ed Hartskeerl

Ed Hartskeerl geeft eindgebruikerstrainingen in het volledige Office-pakket. De ruime ervaring die hij hierbij heeft opgedaan, resulteert in trainingen die door velen als efficiënt en nuttig worden ervaren.

Praktische vaardigheden 10
Di 10 Apr
13:00 - 15:30
Wo 11 Apr
13:00 - 15:30

Slimme werkgewoontes

Met meer plezier productief

Je werkstijl en werkgewoontes hebben regelmatig een opfrisbeurt nodig. De aanzet hiervoor maak je in deze workshop. Door het invullen van je eigen Werkstijlkaart ken je je eigen sterke punten én valkuilen. Met het Werkgewoonteplan weet je welke werkgewoontes je wilt gaan afleren - of aanleren - en hoe je dat in de praktijk gaat aanpakken.

Je kijkt in deze workshop kritisch naar jezelf, leert van anderen en krijgt een schat aan praktische tips die voor jou persoonlijk gaan werken.

DIT LEER JE:

  • Wat je eigen werkstijl is en op welke manier je daar mee om kunt gaan
  • Wat gewoontes zijn, hoe ze ontstaan en doorbroken kunnen worden
  • Welke slimme werkgewoontes succesvolle collega’s hebben als het gaat om agendagebruik, digitaal modern werken en planning
  • Hoe je, ook in de waan van de dag, zorgt dat je de beste keuzes maakt en met een voldaan gevoel de deur achter je dicht trekt

WELKE ONDERWERPEN?

  • Werkstijlen en werkgewoontes
  • Digitaal modern werken
  • Overzicht krijgen en houden
  • Zelfmanagement

​Karen Visser

Karen Visser is werkplektrainer en professional organizer. Ze leert mensen slimmer werken op een manier die bij ze past. Ze geeft trainingen en workshops over effectiever en efficiënter werken. Met haar programma ‘Met Meer Plezier Productief' helpt ze professionals om meer grip te krijgen op hun werk zodat ze zelf de baas zijn over waar hun aandacht, tijd en energie naartoe gaat.

Praktische vaardigheden 11
Wo 11 Apr
13:00 - 15:30
Do 12 Apr
09:30 - 12:00

Visueel notulerenNIEUW!

Zo wordt notuleren leuker én effectiever

In onze werkomgeving ontbreekt het niet aan tekst. Maar wie zit er te wachten op een vergaderverslag
van vijf kantjes? Dat kan ook anders: met een getekend vergaderverslag.
Dat is leuker, efficiënter, en je komt veel sneller tot de kern.

Waar te beginnen, als je visueel wilt notuleren? In deze workshop ga je een creatieve bron aanboren,
die iedereen in zich heeft. Iedereen kan tekenen! Het gaat niet om mooi maar om duidelijk. Tekenen als communicatiemiddel dus. Tijdens de workshop leer je hoe je met een paar simpele lijnen álles (!) kunt tekenen wat je maar wilt.


DIT LEER JE:

  • Hoe je eenvoudig zowel concrete als abstracte begrippen visueel maakt
  • Hoe je jouw tekening een professionele uitstraling geeft
  • Tips en adviezen over kleurgebruik, letters, bladverdeling en structuur
  • Op welke manier je deze notuleervorm kunt toepassen in je werk

Janneke de Boer-Boleij

Janneke is visueel schrijver en richtte in 2017 haar bedrijf in visuele communicatie op. Ze tekent live mee tijdens bijeenkomsten en maakt visuele samenvattingen van o.a. cv’s, vacatures en bedrijfsmissies. Ook geeft ze workshops om anderen te motiveren visueel te gaan werken.

Extra workshop voor slechts € 100,-

Het programma is zo samengesteld dat je gemakkelijk kunt combineren. Elke workshop duurt 2,5 uur en wordt meerdere keren gegeven. Ook financieel maken we het je zo aantrekkelijk mogelijk om meerdere workshops te volgen: je betaalt voor elke volgende workshop slechts €100,-.

Meer collega's = korting

Wanneer je tegelijk met 3 of 4 personen aanmeldt, ontvang je € 25,- korting per persoon. Bij gelijktijdige inschrijving van 5 of meer  personen is deze korting zelfs € 50,- per persoon. Natuurlijk betalen je collega's ook slechts € 100,- voor elke volgende workshop die ze volgen en € 25,- voor een Bonustrack.

Bonustrack voor € 25,-

Iedereen die minimaal twee workshops per dag boekt, kan voor slechts € 25,- een extra bonustrack volgen, waarin je in één uur tips en trucs krijgt om nog slimmer en professioneler te kunnen werken.

Er zijn 3 bonustracks waar je uit kunt kiezen:

  • Tips voor Excel
  • LinkedIn Pitstop
  • Quickscan AVG op het secretariaat

Download de brochure

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.