Programma Workshopdagen 2017

Hieronder vind je het overzicht van alle workshops. Elke workshop wordt meerdere keren gegeven, in totaal zijn er ruim 100 sessies. Schrijf je snel in, want de sessies lopen snel vol!

Klik op een workshop voor meer informatie.

Praktische vaardigheden

Hieronder vind je het overzicht van alle workshops op het gebied van Praktische vaardigheden.

​Karen Visser
Workshop 1
Di 11 Apr
09:30 - 12:00 [VOLGEBOEKT]
Wo 12 Apr
09:30 - 12:00 [BIJNA VOL]
Do 13 Apr
13:00 - 15:30 [VOLGEBOEKT]

Agendabeheer in Outlook

Sta versteld van de nuttige toepassingen en fantastische samenwerkmogelijkheden

Optimaal agendabeheer en het managen van je mail; een uitdaging voor jou als managementassistent. Logisch dat je er alles aan doet om Outlook zo slim mogelijk te
gebruiken. Agendabeheer wordt een fluitje van een cent en afspraken worden minder snel verzet door een betere planning en optimaal gebruik van de digitale agenda.

DIT LEER JE:

  • Echt snel navigeren in de agenda
  • Willekeurige data bij elkaar in beeld en tegelijk bewerken
  • Verschillende bruikbare manieren om naar je afspraken te kijken
  • Agendaopties optimaal benutten
  • Categorieën nuttig leren gebruiken
  • Vergaderdossiers in je agenda
  • Eigen taken beheren en taken van collega’s of je manager volgen
  • Afspraken maken met elkaar over uniform agendabeheer

Dick van der Boor

Dick van der Boor is een enthousiaste trainer die gespecialiseerd is in eindgebruikerstrainingen in het volledige Office-pakket (Word, Excel, Outlook, PowerPoint, enz.). Hij is universitair opgeleid en heeft een eerstegraads onderwijsbevoegdheid. Mede dankzij zijn parate kennis, jarenlange ervaring en bevlogenheid worden zijn trainingen hoog beoordeeld en als zeer nuttig en meteen toepasbaar ervaren.

Workshop 2
Di 11 Apr
09:30 - 12:00 [VOLGEBOEKT]
Do 13 Apr
13:00 - 15:30 [BIJNA VOL]

Digitaal archiveren

Het maken van je eigen mappenindeling wordt een fluitje van een cent!

Digitaal archiveren begint met het maken van een overzichtelijke indeling van je mappen. Alleen dan kun je moeiteloos alle documenten van jou en je manager opbergen én direct terugvinden. Outlook is hierbij een ideaal hulpmiddel.

DIT LEER JE:

  • Hoe je een voor iedereen overzichtelijke indeling ontwerpt voor je digitaal archief
  • Aan de hand van een lijst met meer dan 40 onderwerpen die voorkomen in het archief van een willekeurige organisatie maak je groepsgewijs een classificatie

​Bouke van Kleef

Bouke van Kleef is een enthousiaste en ervaren trainer, workshopleider, presentator en auteur van diverse boeken op het gebied van informatiemanagement. Daarnaast is hij ook coach en consultant bij het optimaliseren van administratieve en financiële processen. Hij coacht organisaties en individuen bij het slim en effectief gebruiken van e-mail en kantoorautomatisering, zodat ze meer kunnen doen in minder tijd.

​Inge Verweij

Inge Verweij richt zich in haar trainingen op het optimaliseren van werkwijzen binnen secretariaten, met thema's als papierloos vergaderen, e-mail minderen, werken met een tablet en alles rond het Nieuwe Secretariaat.

​Marianne Smits

Marianne Smits is als innovatiecoach & adviseur dagelijks actief in het optimaliseren van werkwijzen in organisaties. Haar passie is effectief werken, digitaal archiveren en innovatie. Daarnaast is zij al jarenlang een enthousiaste en ervaren trainer, workshopleider en auteur van o.a. Doen wat ertoe doet: LEANer werken op het secretariaat. Marianne in een aantal woorden: inspirator met passie voor innovatie, effectief en digitaal werken;, @nders werken, optimaliseren van huidige werkwijzen en bovenal: mensen!

Workshop 3
Di 11 Apr
13:00 - 15:30 [VOLGEBOEKT]
Wo 12 Apr
09:30 - 12:00 [VOLGEBOEKT]

Efficiënt notuleren op de laptop

Leer wάt je moet notuleren op laptop

We notuleren tegenwoordig bijna allemaal op de laptop in Word, in Excel of met OneNote. Ook op de iPad of op een digitaal schrijfblok wordt genotuleerd. Ideaal! Maar punt blijft wel: wat voer je precies in? Wat notuleer je? Wat is van belang voor je verslag? Focus op de essentie!

Je ontvangt een usb-stick met notuleersoftware in Word die je tijdens de workshop gebruikt. Voor laptops wordt gezorgd.

DIT LEER JE:

  • Voorbereiding op vergadering
  • Juiste luisterhouding aannemen
  • Opbouw van een agendapunt herkennen
  • Notuleersoftware gebruiken
  • Essentie selecteren

 

Marjolein de Jong

Marjolein de Jong is de notuleerexpert. Ze verzorgt al jaren trainingen en workshops over het notuleren. Ze heeft er verschillende boeken over geschreven, o.a. Notuleren, zó doe je dat!.

Workshop 4
Di 11 Apr
13:00 - 15:30 [VOLGEBOEKT]
Do 13 Apr
09:30 - 12:00 [VOLGEBOEKT]

Gouden tips voor een succesvol evenement

Tips, tools en trends

Tijdens deze workshop krijg je diverse tips en tools die erop zijn gericht om efficiënter effectieve evenementen te organiseren. Daarnaast word je bijgepraat over de trends op het gebied van evenementen; what’s hot and what’s not.

De handvatten helpen je evenementen operationeel in goede banen te leiden, zodat je tijdig aan alles denkt en de foutgevoeligheid wordt beperkt. De workshop is daarnaast doorspekt met inspirerende voorbeelden uit de praktijk en diverse tips om de doelgroep écht te bereiken en het aantal aanmeldingen te verhogen.

DIT LEER JE:

  • Structuur aan te brengen in je event als project
  • Een programma samen te stellen dat de doelgroep aanspreekt en dat aansluit bij de trends van vandaag
  • Het programma te voorzien van een rode draad
  • Een draaiboek samen te stellen om de uitvoering in goede banen te leiden

 

​Lenny Kaarsgaren

Lenny Kaarsgaren is trainer/adviseur evenementenorganisatie. Ze heeft zeer veel ervaring met verschillende soorten evenementen, op tal van locaties en met uiteenlopende doelstellingen en doelgroepen. Dit resulteert in een workshop waarin alle aspecten van de organisatie van evenementen aan bod komen.

Workshop 5
Wo 12 Apr
09:30 - 12:00 [VOLGEBOEKT]
Do 13 Apr
13:00 - 15:30 [VOLGEBOEKT]

Lenig denken: vergroot je persoonlijke slagkracht

Ontdek hoe je creativiteit kunt inzetten om meer succes en plezier te creëren!

Met lenig denken vergroot je je creatieve slagkracht. Onmisbaar nu in je werk steeds vaker een beroep wordt gedaan op je creativiteit en probleemoplossend vermogen. De kunst is flexibel te zijn, lenig te denken. Zo kom je snel en makkelijk op nieuwe ideeën. Inclusief een presentabel concept. In deze workshop krijg je tools aangereikt om direct aan de slag te gaan.

DIT LEER JE:

  • De basisprincipes van lenig denken
  • De automatische piloot en hoe die te doorbreken
  • Ja maar of ja en?
  • Een creatieve denktechniek
  • Conceptposter: direct te gebruiken in de praktijk

​Marenthe de Bruijne

Marenthe de Bruijne verzorgt trainingen en workshops op het gebied van creativiteit en persoonlijke vernieuwing. Zij heeft een ruime ervaring in het overdragen van vakinhoudelijke kennis naar concrete praktijksituaties.

Workshop 6
Di 11 Apr
13:00 - 15:30 [VOLGEBOEKT]
Wo 12 Apr
13:00 - 15:30
Do 13 Apr
09:30 - 12:00
09:30 - 12:00

Manage je mailbox in Outlook

Krijg precies dié tips die zijn toegesneden op het gebruik van Outlook in jouw functie!

Hoe kun je je mail zo managen, dat er nog genoeg tijd overblijft voor andere dingen? Dat leer je in deze workshop.


DIT LEER JE:

  • Het reduceren en zo veel mogelijk delegeren van je berichtenstroom
  • Sneltoetsen die speciaal in jouw werk handig zijn, zodat je nog minder tijd aan je mail hoeft te besteden
  • Opslaan en terugvinden zonder dat het veel tijd en discipline kost
  • E-mailberichten automatisch koppelen aan contactpersonen
  • Kleur geven aan je berichten
  • Directe celbewerking gebruiken voor beter archiveren

En nog veel meer

Dick van der Boor

Dick van der Boor is een enthousiaste trainer die gespecialiseerd is in eindgebruikerstrainingen in het volledige Office-pakket (Word, Excel, Outlook, PowerPoint, enz.). Hij is universitair opgeleid en heeft een eerstegraads onderwijsbevoegdheid. Mede dankzij zijn parate kennis, jarenlange ervaring en bevlogenheid worden zijn trainingen hoog beoordeeld en als zeer nuttig en meteen toepasbaar ervaren.

Workshop 7
Di 11 Apr
09:30 - 12:00 [VOLGEBOEKT]
Do 13 Apr
09:30 - 12:00 [VOLGEBOEKT]

Mindmappen

Geef je denkvermogen een boost

De wereld om ons heen verandert en wordt steeds sneller. Dat geldt ook voor je werk en zorgt voor onrust en een informatie-overvloed in je hoofd. Mindmappen biedt uitkomst. Het is een breinvriendelijke tool die je denkvermogen een boost geeft. Een mindmap geeft overzicht, ordening, is bijzonder breinvriendelijk én leuk om te doen!

DIT LEER JE:

  • Je hersenen (her)ontdekken
  • Verbanden leggen en associëren
  • Het wat en waarom van visuele notities maken
  • De opbouw van een mindmap
  • Voordelen: productiviteit en denkkracht
  • Toepassingen in je werk en privé

​Marenthe de Bruijne

Marenthe de Bruijne verzorgt trainingen en workshops op het gebied van creativiteit en persoonlijke vernieuwing. Zij heeft een ruime ervaring in het overdragen van vakinhoudelijke kennis naar concrete praktijksituaties.

Workshop 8
Di 11 Apr
13:00 - 15:30 [VOLGEBOEKT]
Wo 12 Apr
13:00 - 15:30 [VOLGEBOEKT]

OneNote op het secretariaat

Leer hoe je sneller, slimmer, effectiever en creatiever aantekeningen maakt, bewaart en deelt

OneNote is het notitieprogramma van Microsoft. Het is met vrijwel iedere MS Office versie meegeleverd. Maar onbekend maakt onbemind, zo blijkt in de praktijk. Terwijl OneNote je ongekende mogelijkheden biedt: met OneNote heb je niet alleen een digitaal notitieblok met aantekeningen mee, maar ook je kopie vergaderstukken, checklijsten, gedachtenspinsels, en zelfs relevante (kopie) stukken/dossiers.

DIT LEER JE:

  • OneNote altijd en overal beschikbaar
  • Welke OneNote? Web, App of bureaublad applicatie?
  • Een overzicht in de structuur met secties, pagina’s en markeringen
  • Maak/lees aantekeningen op je mobiel, tablet en pc in hetzelfde notitieblok
  • Zet de agenda, notulen en de vergaderstukken in OneNote
  • Verbinding tussen OneNote en Outlook taken en agenda
  • Samenwerken in OneNote
  • En nog vele andere tips en tricks


Wil je mee doen met een laptop, tablet of mobiel zorg dan voor de workshop dat je bent aangemeld in OneDrive en met dat zelfde account ook OneNote hebt opgestart. onedrive.live.com

​Inge Verweij

Inge Verweij richt zich in haar trainingen op het optimaliseren van werkwijzen binnen secretariaten, met thema's als papierloos vergaderen, e-mail minderen, werken met een tablet en alles rond het Nieuwe Secretariaat.

Workshop 9
Di 11 Apr
13:00 - 15:30 [VOLGEBOEKT]
Wo 12 Apr
13:00 - 15:30 [VOLGEBOEKT]

Praktisch aan de slag met Office 365NIEUW!

Bevorder de samenwerking en vergroot je productiviteit

In deze moderne en snelle tijd willen we altijd kunnen samenwerken en communiceren. De mogelijkheden van Office 365 zijn overweldigend, en vaak gericht op tools in plaats van oplossingen. In deze inspirerende workshop word je juist vanuit deze invalshoek geleerd hoe je productief werkt met Office365. Je haalt meer uit je dag, je collega’s, je secretaressepool en de samenwerking met je leidinggevende(n).

DIT LEER JE:

  • Wat is Office 365 en hoe zit dat met de cloud
  • Welke onderdelen zitten er in Office 365
  • Verwarringen van Microsoft met Office 365 en OneDrive
  • Wat is SharePoint Online (uploaden, versiebeheer)
  • Hoe werk ik samen met SharePoint
  • Co-creëren in documenten
  • OneNote Notitieblokken
  • Op afstand vergaderen met Skype voor bedrijven
  • Papierloos vergaderen met Office 365

Je zit in deze workshop zelf niet achter een computer maar krijgt handvatten om de mogelijkheden van Office365 ook op je eigen secretariaat toe te passen.

Je zit in deze workshop zelf niet achter een computer maar krijgt handvatten om de mogelijkheden van SharePoint ook op je eigen secretariaat toe te passen.

 

​Ed Hartskeerl

Ed Hartskeerl geeft eindgebruikerstrainingen in het volledige Office-pakket. De ruime ervaring die hij hierbij heeft opgedaan, resulteert in trainingen die door velen als efficiënt en nuttig worden ervaren.

Workshop 10
Di 11 Apr
09:30 - 12:00 [VOLGEBOEKT]
Do 13 Apr
09:30 - 12:00 [VOLGEBOEKT]

Proactief plannen

Een praktische workshop over doelstellingen, organiseren, prioriteiten, efficiëncy en effectiviteit

De veranderingen in de rolverdeling van manager en secretaresse zijn je vast niet ontgaan. Er wordt van je verwacht dat je de touwtjes meer en meer in eigen handen neemt. Niet afwachten, maar proactief en faciliterend werken. Hoe geef je invulling aan deze verandering in je vak? Hoe zorg je dat je zelf heldere keuzes maakt en hiernaar handelt, prioriteiten stelt en je flexibiliteit behoudt?

DIT LEER JE:

  • Heldere (persoonlijke) doelen en prioriteiten te stellen
  • Balanceren tussen werk en privé
  • Hoe je kunt afrekenen met tijdrovers
  • Hoe je je werkdruk positief kunt beïnvloeden en anders kunt beleven
  • (Nog) effectiever en efficiënter met je tijd omgaan
  • Je werkzaamheden beter structureren

​Peter Vos

Peter Vos is trainer en coach. Hij houdt zich onder meer bezig met ontwikkelingen rond HNW, specifiek ook in het secretaressevak. Zijn ervaring en aansprekende en humoristische aanpak staan garant voor een inspirerende ervaring waarbij je een spiegel voorgehouden wordt.

Workshop 11
Di 11 Apr
09:30 - 12:00 [BIJNA VOL]
Wo 12 Apr
09:30 - 12:00 [BIJNA VOL]

Projectassistentie

Leer wat je rol, taken en bevoegdheden zijn als je in of voor een projectteam werkt

Als je gevraagd bent of de ambitie hebt om als projectassistente te gaan werken of zelf een intern project moet leiden, is het goed je te realiseren wat er in die rol van je verwacht wordt.

DIT LEER JE:

  • Meer zicht op wat speelt in projecten
  • Welke rollen de projectleider, projectassistent en projectleden vervullen en wat van hen wordt verwacht
  • Wat jouw taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden zijn
  • Hoe je voor een goede afstemming met de projectleider zorgt

​Jakob Zwinderman

Jakob Zwinderman is ruim 20 jaar trainer en begeleider van projecten. Hij werkt zowel voor bedrijven als voor de overheid.

Workshop 12
Di 11 Apr
09:30 - 12:00 [VOLGEBOEKT]
Wo 12 Apr
09:30 - 12:00 [VOLGEBOEKT]

Slim samenwerken met SharePoint

Leer slim omgaan met SharePoint zodat je effectief kunt samenwerken met collegasecretaressen en je manager(s)

Het secretariaat vervult een sleutelrol in de interne informatievoorziening. SharePoint helpt je deze rol op moderne en optimale wijze te vervullen. In deze inspiratiesessie voor eindgebruikers leer je slim omgaan met SharePoint zodat je effectief en tegelijkertijd kunt samenwerken met collegasecretaressen en je manager(s) en je gegevens altijd actueel zijn.

DIT LEER JE:

  • SharePoint; welke begrippen zijn relevant voor mij; navigeren in SharePoint
  • Document bibliotheken en cocreatie
  • Geavanceerde tips & tricks, zoals versiebeheer, metadateren en in- en uitchecken
  • Het bijhouden van teamtaken in SharePoint
  • SharePoint & Outlook-samenwerking en SharePoint & Office-integratie
  • Filteren en zoeken van je bestanden

Je zit in deze workshop zelf niet achter een computer maar krijgt handvatten om de mogelijkheden van SharePoint ook op je eigen secretariaat toe te passen.

​Ed Hartskeerl

Ed Hartskeerl geeft eindgebruikerstrainingen in het volledige Office-pakket. De ruime ervaring die hij hierbij heeft opgedaan, resulteert in trainingen die door velen als efficiënt en nuttig worden ervaren.

Workshop 13
Di 11 Apr
09:30 - 12:00 [BIJNA VOL]
Wo 12 Apr
13:00 - 15:30 [VOLGEBOEKT]
Do 13 Apr
09:30 - 12:00 [VOLGEBOEKT]

Slimme werkgewoontesNIEUW!

Met meer plezier productief

Je werkstijl en werkgewoontes hebben regelmatig een opfrisbeurt nodig. De aanzet hiervoor maak je in deze workshop. Door het invullen van je eigen Werkstijlkaart ken je je eigen sterke punten én valkuilen. Met het Werkgewoonteplan weet je welke werkgewoontes je wilt gaan afleren - of aanleren - en hoe je dat in de praktijk gaat aanpakken.

Je kijkt in deze workshop kritisch naar jezelf, leert van anderen en krijgt een schat aan praktische tips die voor jou persoonlijk gaan werken.

DIT LEER JE:

  • Wat je eigen werkstijl is en op welke manier je daar mee om kunt gaan
  • Wat gewoontes zijn, hoe ze ontstaan en doorbroken kunnen worden
  • Welke slimme werkgewoontes succesvolle collega’s hebben als het gaat om agendagebruik, digitaal modern werken en planning
  • Hoe je, ook in de waan van de dag, zorgt dat je de beste keuzes maakt en met een voldaan gevoel de deur achter je dicht trekt

WELKE ONDERWERPEN?

  • Werkstijlen en werkgewoontes
  • Digitaal modern werken
  • Overzicht krijgen en houden
  • Zelfmanagement
​Karen Visser

​Karen Visser

Karen Visser is werkplektrainer en professional organizer. Ze leert mensen slimmer werken op een manier die bij ze past. Ze geeft trainingen en workshops over effectiever en efficiënter werken. Met haar programma ‘Met Meer Plezier Productief' helpt ze professionals om meer grip te krijgen op hun werk zodat ze zelf de baas zijn over waar hun aandacht, tijd en energie naartoe gaat.

Workshop 14
Wo 12 Apr
09:30 - 12:00 [BIJNA VOL]
Do 13 Apr
09:30 - 12:00

Slimmer werken met Google appsNIEUW!

Wanneer je overstapt op Google apps voelt dit in het begin misschien als een achteruitgang. Maar wanneer je het goed weet te gebruiken, zal het leiden tot een betere manier van samenwerken. Google Apps bevat nameljk tal van mogelijkheden en handigheidjes om nog slimmer samen te werken. In deze workshop leer je het optimale uit Google apps en drive te halen.

DIT LEER JE:

  • De beste tips voor Google mail en calendar
  • Slim werken met Google drive, documenten, spreadsheets en presentaties
  • Nooit meer suffe formulieren, maak slimme digitale inventarisaties
  • Niet zoeken maar vinden met deze tips voor zoeken met Google en Google Apps
  • Anders vergaderen, papierloos en op afstand vergaderingen opzetten met Google Apps

WELKE ONDERWERPEN?

  • Gebruik van labels en automatisch labelen
  • Hergebruik veel voorkomende antwoorden en zoekacties
  • Tijdstip zoeken in de agenda
  • Delen en tegelijkertijd samenwerken in een document
  • Templates maken en gebruiken
  • Delen en extern delen
  • Gebruik van Google forms
  • Slimmer zoeken met operatoren
  • Papierloos en op afstand vergaderen
  • Vergaderdossiers samenstellen en delen

Michel Lahaye

Michel Lahaye is een enthousiaste en gedreven trainer met veel ervaring in zowel het bedrijfsleven als bij de rijksoverheid. Hij kan zich snel en goed inleven in de vraagstukken van gebruikers en kan op heldere wijze de materie overbrengen.

Extra workshop voor slechts €100,-

Het programma is zo samengesteld dat je gemakkelijk kunt combineren. Elke workshop duurt 2,5 uur en wordt meerdere keren gegeven. Ook financieel maken we het je zo aantrekkelijk mogelijk om meerdere workshops te volgen: je betaalt voor elke volgende workshop slechts €100,-.

Bonustrack voor €25,-

Iedereen die minimaal twee workshops per dag boekt, kan voor slechts € 25,- een extra bonustrack volgen, waarin je in één uur tips en trucs krijgt om nog slimmer en professioneler te kunnen werken.

Er zijn 3 bonustracks waar je uit kunt kiezen:

  • Handige Apps voor het secretariaat
  • Tips voor Word en Excel
  • Tips voor Outlook
Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.